آموزش خودآرایی

آموزش خود آرایی،مراقبت های زیبایی،جدیدترین مد آرایش چهره و مو آقایان و خانمها

آموزش خودآرایی

آموزش خود آرایی،مراقبت های زیبایی،جدیدترین مد آرایش چهره و مو آقایان و خانمها

موهایتان را بدون دکلره روشن کنید

در میان آرایشگران اصطلاحی وجود دارد که می گویند « رنگ، رنگ را باز نمی کند » اما در صورتی که آرایشگری توانایی و مهارت لازم را داشته باشد، می تواند بدون پودر دکلره و با استفاده از اکسیدان و رنگ موی مناسب، رنگ موی تیره ای را به پایه روشن درآورد.در بازار امروز رنگ موی ایران، اکسیدان شماره ۱ یا ۶ درصد، شماره ۲ یا ۹ درصد و شماره ۳ یا ۱۲ درصد وجود دارد که با توجه به رنگ دلخواه باید از اکسیدان مناسب آن استفاده کرد.

باربری

باربری و حمل بار ، اسباب کشی منزل و اداری ف بسته بندی ،

باربری بارسلون : اولین و معتبر ترین شرکت حمل و نقل لوازم منزل و اداری

1 - در صورتی که شخصی آرایشگران رنگ نشده داشته باشد و بخواهد موی خود را ۳ درجه روشن کند با استفاده از اکسیدان شماره ۲ یا همان ۹ درصد و ترکیب آن با رنگ دلخواه می تواند مو را ۳ درجه روشن کند.

2 - هر چه مو ضخیم تر و تیره تر باشد، باید از اکسیدان درصد بالایی استفاده شود.

3 - اکسیدان شماره یک یا ۶ درصد برای موهایی که می خواهند تنها یک درجه روشن شود، پیشنهاد می شود و اکسیدان ۱۲ درصدی برای روشن کردن ۴ تا ۵ درجه مو کاربرد دارد. باید توجه داشت که رنگ و اکسیدان به تنهایی هیچ تاثیری روی مو ندارند و باید از ترکیب هر دو استفاده کرد.

4 - موهایی که سفیدی آنها بیش از ۵۰ درصد است، رنگ موهای شماره ۰۰ پیشنهاد می شود.

5 - در برخی از برندهای معروف، رنگ موهایی با نام اسپیشیال بلوند وجود دارد که می توان با استفاده از اکسیدان مناسب و بدون پودر دکلره رنگ مو را تا پایه ۶ درجه روشن کرد. در صورتی که مو از قبل های لایت شده باشد با استفاده رنگ های اسپیشیال می توان مو را به رنگ دلخواه درآورد.

6 - باید به این نکته توجه داشت که رنگ و اکسیدان مصرفی برای رنگ مو به جنس، پایه اصلی رنگ مو بستگی دارد. دقت در انتخاب اکسیدان و رنگ موی مناسب می تواند ما را به رنگ دلخواه نزدیک کند.

چشم قهوه ای‌ ها چگونه آرایش کنند؟

اگر چشمان قهوه ای دارید و می‌خواهید با کمی آرایش جذاب تر به نظر برسید، به پشنهادهای ساده ما عمل کنید.


باربری بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری


تمام سایه‌های رنگی چشم را امتحان کنید

از آنجا که رنگ قهوه ای رنگی تقریباً خنثی است، شما می‌توانید هر رنگ سایه ای را که دوست دارید، از بنفش و سبز گرفته تا قهوه ای و حتی آبی، انتخاب کنید. رنگ‌های مختلف را مقابل آینه امتحان کنید تا به رنگ مورد علاقه خود که با صورت شما هماهنگی خاصی دارد، برسید.

برنزه آرایش کنید

اگر چشمان قهوه ای متوسطی دارید، رنگ برنزه گزینه مناسبی برای آرایش چشم‌هایتان است. برای برنزه کردن چشم‌های خود می‌توانید از خط چشم و سایه‌های چشم برنزه استفاده کنید.

از رنگ سیاه بپرهیزید

از سایه چشم، خط چشم و ریمل سیاه بپرهیزید. اگر چشمان شما قهوه ای روشن است، آرایش چشم با رنگ سیاه بسیار تو ذوق می زند. قهوه ای تیره به تنهایی نیز، گزینه مناسبی نمی‌باشد. بهتر است برای جذابیت بیشتر تنها هایلایتی از درجات مختلف رنگ قهوه ای را برای چشمهایتان به کار گیرید.

از به کار بردن سایه‌های آبی نهراسید

اگر به چهره ستاره‌ها نگاهی بیاندازید، می‌بینید که از سایه‌های آبی به وفور استفاده می‌کنند یا به بیان دیگر سایه آبی مد است. نگران نباشید، منظور ما سایه آبی روشن نیست، بلکه ما سایه یا خط چشم آبی تیره یا سبز- آبی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. از آنجا که شما چشم‌های قهوه ای دارید، با آرایش آبی چشم بسیار جذاب تر به نظر خواهید رسید. شاید پس از استفاده از آن، شما هم عاشق اش شوید.

برای داشتن چشمان دودی، از سایه قهوه ای استفاده کنید

همان طور که اشاره شد سایه قهوه ای برای چشم‌های قهوه ای روشن مناسب نیست اما اگر چشمانی به رنگ قهوه ای تیره دارید و می‌خواهید بیشتر به چشم آیند، آرایش قهوه ای گزینه مناسبی است.

باربری بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری


رنگ‌های روشن و تیره را مخلوط کنید

بهترین آرایش برای شما ترکیب رنگ‌های روشن و تیره است. به عنوان مثال می‌توانید خط چشم تیره را با سایه روشن استفاده کنید. اگر می‌خواهید در میهمانی شبانه حضور یابید، کمی سایه بنفش به آن بیافزایید. اعتماد به نفس کامل داشته باشید، زیرا چون ستاره ای در جمع خواهید درخشید.

اشتباهات آرایشی که شما را زشت تر می کند !

چه بدشکل شدی امشب!

در محل کار هستید که تلفن‌تان زنگ می‌خورد، شما به یک ‌مهمانی دوستانه دعوت شده‌اید. خیلی دل‌تان می‌خواهد به این ‌مهمانی بروید اما وقت درست و حسابی برای حاضر شدن ندارید. آنقدر زمان دارید که به خانه برسید، لباسی عوض کنید، دستی به صورت و موی‌تان بکشید و راهی شوید. اینجاست که خیلی از خانم‌ها اشتباه می‌کنند. سریع وارد حمام می‌شوند و با آب داغ دوش می‌گیرند تا مثلا پوست‌شان تازه و تمیز شود، بعد هم با عجله خودشان را به سشوار، اسپری مو، کرم و ژل می‌رسانند تا موهای‌شان حالتی بگیرد.

باربری بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری


با همان صورت سرخ و چشم‌های سرخ هم کرم پودر می‌زنند، ابروهای‌شان را درست می‌کنند و خط چشم، سایه، رژگونه‌و... هم می‌زنند و با این ژست که چقدر من خوشگل شده‌ام راهی ‌مهمانی می‌شوند، اما حقیقت چیز دیگری است؛ حقیقت نگاه‌های متعجب ‌مهمان‌هاست. حقیقت آن چیزی نیست که در آینه می‌بینید. اگر دل‌تان نمی‌خواهد ‌مهمانی را با چهره‌ای مغموم و ناراحت بگذرانید حتما این مطلب را بخوانید.

آتشفشان نشوید

وقت‌تان کم است؟ برای اینکه صورت خسته و کثیف‌تان را تمیز کنید، سریع دوش آب گرم می‌گیرید، نتیجه چیست؟ آتشفشان روشن می‌شوید. لپ‌ها گل می‌اندازد و پیشانی و بینی بیش از حد قرمز می‌شود. چشم‌های‌تان کاسه خون می‌شود و گدازه‌ها فوران می‌کنند. به جای این کار در یک کاسه آب ولرم چند قطره شامپو بچه بریزید و صورت‌تان را با آن بشویید. اگر هم دور چشم‌تان خسته و پف کرده است با یک پنبه آغشته به شیر کم‌چرب پف‌ها و خستگی را برطرف کنید. با این روش هم صورت‌تان تمیز می‌شود هم اینکه دیگر مجبور نیستید با کرم پودر و انواع کانسیلر به جان پوست‌تان بیفتید تا کمی از قرمزی‌اش کم شود هم اینکه چشم‌های‌تان کاسه خون نمی‌شود.

دود نکنید

درست است که آرایش تیره بهترین انتخاب برای ‌مهمانی‌های شب است اما حد و اندازه دارد. اگر با چشم‌هایی خسته می‌خواهید پلک بالا و پایین را سیاه کنید و تازه خط چشم و ریمل سیاه هم بزنید بهتر است به ‌مهمانی نروید. آرایش سیاه و دودی قیافه خسته شما را خسته‌تر نشان می‌دهد و نه‌تنها شما را زیبا نمی‌کند، بلکه باعث زشت شدن‌تان هم می‌شود. بهتر است برای چشم‌های خسته از کار، سایه‌ای قهوه‌ای و طلایی با یک خط‌چشم مشکی انتخاب کنید. ترکیب طلایی و قهوه‌ای و خط مشکی چشم شما را درشت‌تر و زیباتر می‌کند؛ انگار نه انگار که از سر کار به ‌مهمانی رفته‌اید.

برق نزنید لطفا

در آینه چهره‌ای خسته و گرفته می‌بینید و برای پوشاندنش از کرم پودر برنز استفاده می‌کنید. کل صورت‌تان را به رنگ آجری در می‌آورید که انگار همین حالا از کوره بیرون آمده. برای اینکه قهوه‌ای و نارنجی‌اش را بگیرید هم دست به دامن رژگونه‌های درخشان می‌شوید. گونه‌های‌تان برق می‌افتد و شما صورتی می‌سازید که انگار روغن‌کاری‌اش کرده‌اید تا آرایش. فکرش را بکنید، رژگونه‌ای که برق می‌زند، روی زمینه‌ای نارنجی یا قهوه‌ای چه منظره‌ای درست می‌کند. برای کرم‌پودر برنز آن هم در ‌مهمانی شب بهتر است از رژگونه مات، کمرنگ و نزدیک به رنگ زمینه صورت‌تان استفاده کنید.

شاخه‌های سر در گم

ابروهای‌تان پر است و وقت تمیز کردنش را ندارید. برای اینکه موهای زیر ابروی‌تان به چشم نیاید، با مداد به جان ابروی‌تان می‌افتید و آن را چند درجه تیره می‌کنید. بعد از این کار با کرم پودر سفید یا کانسیلر روی موهای زیر ابرو را می‌پوشانید و یک تابلوی خمیرکاری درست می‌کنید. بهترین کار این است که یک آینه دست‌تان بگیرید و یکی در میان موهای زیر ابرو را در دو تا سه دقیقه ‌بردارید. این‌طوری هم موها کمتر می‌شوند، هم قرار نیست روی آنها را بتونه بکشید و بالای چشم‌تان را طبقه‌سازی کنید.

گریس‌کاری نکنید

اگر وقت دوش گرفتن دارید که خیلی خوب است اگر هم ندارید موهای خشک را ژل، کرم و اسپری نزنید و نسپاریدشان دست باد سشوار، حرارت اتو یا بابیلیس. اشتباه اول این است که موهای خشک‌تان را با کرم و ژل خیس کنید و بعد سشوار بکشید این طوری انگار یک مشت گریس روی موهای‌تان ریخته‌اید. ریشه موها به هم گره می‌خورد و موها می‌چسبد به فرق سرتان، پس قبل از هر اشتباهی اول کمی موهای‌تان را نم‌دار کنید و بعد روی آن اسپری حالت‌دهنده مخصوص‌تان را بزنید، بعد از سه دقیقه هم موهای‌تان را صاف کنید یا حالت بدهید.

سفیدی بیش از حد ممنوع

استفاده از کانسیلر و سفیدکننده دور چشم هم اندازه دارد. اگر می‌خواهید سیاهی و چروک دور چشم را با کانسیلر بپوشانید، بزرگ‌ترین اشتباه آرایشی‌تان را انجام داده‌اید. تصور کنید دو حلقه سفید دور چشم‌تان افتاده، این طوری چشم‌های‌تان به چشم می‌آیند اما نه آنطور که دل‌تان می‌خواهد. همه بیشتر تعجب می‌کنند که چطور چشم‌های‌تان را درون دایره‌های سفید جا داده‌اید. باتوجه به رنگ کرم پودری که زده‌اید، روشنی کانسیلر را هم انتخاب کنید. این‌طوری سفیدی بیش از حد و تضادش با کرم پودر به چشم نمی‌آید و زشت نمی‌شوید.

کمی هماهنگی

وقت ندارید اما سلیقه که دارید. حواس‌تان به ترکیب رژ لب و رژ گونه‌ای که استفاده می‌کنید، باشد. برای صورت خسته هیچ وقت از رژگونه‌های تیره و متمایل به قرمز استفاده نکنید. قرار نیست توی چشم باشید، قرار است صورت‌تان زیبا باشد پس با رژ و رژگونه قرمز و سرخابی خودتان را از ریخت نیندازید. بهترین انتخاب برای چنین وقت‌هایی رژگونه‌ای صورتی، صدفی و هلویی با رژهایی با همین ترکیب رنگ است. رژگونه و رژ روشن صورت‌های خسته را شاداب و زیباتر نشان می‌دهد.

دم‌اسبی ممنوع

خیلی‌ها فکر می‌کنند بهترین آرایش مو برای زمانی که خسته‌اید و وقت کم دارید، دم‌اسبی کردن است اما این کاملا اشتباه است. دم‌اسبی کردن مو وقتی زیبای‌تان می‌کند که پوست‌تان خسته نیست و چشم‌هایی تازه و صورتی شاداب دارید. وقت‌تان کم است! می‌دانیم. کمی اسپری مو به موهای‌تان بزنید و در پنج دقیقه با سشوار به آن حالت دهید، این‌طوری خستگی‌صورت اصلا به چشم نمی‌آید. بافت هم می‌تواند انتخاب خوبی باشد، موهای‌تان را به یک طرف بریزید و ببافید؛ خیلی هم شیک و مجلسی.

ریمل روی ریمل

تجدید آرایش هم یکی از اشتباهات بزرگ است که به خاطر کمبود وقت انجام می‌دهید. شستن صورت و پاک کردن آرایش مگر چقدر طول می‌کشد؟اگر آرایش‌تان را پاک نکنید و ریمل را روی ریمل صبح بزنید، مژه های‌تان به جای اینکه زیبا و کشیده شود، حالت کوتاهی وکپلی پیدا می‌کند و چشم‌های‌تان گرد و ریز می‌شود. سایه‌های آرایش قبل و خط چشم باقی مانده دست شما را برای کشیدن خط چشم جدیدمی بندد و آرایش چشم‌تان خیلی کثیف و نامرتب می‌شود و در نتیجه صورت‌تان نه تنها زیبا نمی‌شود، بلکه به سمت زشتی متمایل می‌شود.


باربری بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری


مژه پروازی نگذارید

چشم‌های‌تان خسته است! درست. ریز و کوچک شده است! درست اما قرار نیست پر در بیاورد و پرواز کند. لطفا با مژه‌های مصنوعی و پرکلاغی چشم‌های‌تان را زشت نکنید. بهترین انتخاب استفاده از مژه مصنوعی معمولی است، آن هم نصفه. مژه مصنوعی را از وسط نصف کنید و در قسمت بیرونی و گوشه چشم‌تان بچسبانید. با کمی ریمل چشم‌های‌تان هم کشیده‌تر می‌شود و هم زیباتر. یک خط چشم باریک هم بکشید. با مژه مصنوعی هر چه خط چشم پهن دم دار بکشید چشم‌تان شلوغ تر می‌شود و زیبای‌اش را از دست می‌دهد. برای چشم خسته مژه مصنوعی برای پلک پایین اصلا مناسب نیست. انگار که یک گل آدمخوار دهانش را باز کرده است.

پوست چروک خورده را چگونه آرایش کنید؟

پوست در هرسنی شرایطی خاص دارد و با تکنیک‌های متفاوت زیبا می‌شود. به‌طور حتم پوست یک خانم 20 ساله بسیار متفاوت از پوست یک خانم 50 ساله است و همین امر هم آرایش و مراقبتی را که هر کدام احتیاج دارند، متفاوت می‌سازد. الهه حسینی به شما می‌گوید که در سن پیری پوست‌تان چه ویژگی‌هایی دارد و برای زیبا به نظر رسیدن چه کارهایی باید انجام دهید.


 باربری بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری

نشانه‌های مسافرت‌های کنار دریا و عشق به برنزه شدن در نوجوانی و جوانی هم‌اکنون در صورت‌تان نمود پیدا می‌کند؛ به‌تدریج آثار مخرب آسیب‌های ناشی از آفتاب به صورت لکه‌های تیره و نقاط قرمز و التهاب گونه روی پوست‌تان مشاهده می‌شود.

اول از همه باید بی‌آبی‌های پوست را با کرم مرطوب‌کننده جبران کنید؛ بهتر است کرمی را انتخاب کنید که حاوی موادی چون اسید هیالورونیک باشد تا بتواند به خوبی طراوت را به پوست بازگرداند. بعد از خشک شدن کرم روی صورت و گردن را با پنکیک سبکی بپوشانید تا پوست کاملا یک رنگ شود.

ممکن است دیگر ابروهای‌تان مانند روزهای سابق نباشد. می‌توانید با یک سایه ابروی قهوه‌ای نقاط خالی را پر کنید و به ابروها شکل دهید؛ به هیچ وجه سراغ رنگ‌های پررنگ نروید چون چهره‌ای مصنوعی پیدا می‌کنید.

برای سایه چشم هم می‌توانید سراغ رنگ‌های ملایم بروید؛ مثلا اگر پوستی سفید دارید، سبز روشن انتخاب خوبی است تا تمام پلک را بپوشاند. به یک رنگ مکمل هم نیاز دارید؛ در اینجا رنگ آجری در کنار سبزروشن ترکیب خوبی را خواهند ساخت؛ با آجری روی خط میانی ابرو و پلک را پررنگ کنید و بعد با یک سایه خاکی‌رنگ از میانه پلک تا گوشه خارجی چشم را کمی پررنگ کرده و در نهایت رنگ‌ها را یکنواخت کنید تا مرز میان آنها مشخص نباشد.

اگر گذر روزگار مژه‌های‌تان را کم‌پشت و صاف کرده‌ است، می‌توانید با فر مژه کمی حالت گذشته آنها را احیا کنید. ریمل هم می‌تواند به کمک مژه‌ها بیاید البته نه خیلی زیاد، چرا که ریمل زیاد سن شما را بیشتر نشان می‌دهد.

برای گونه‌ها رنگ نارنجی یا هلویی کاملا مناسب است؛ البته نباید در رژگونه زدن افراط کنید چون صورت‌تان را مصنوعی می‌کند.

بهتر است رژ و خط لب خود را یکرنگ انتخاب کنید چرا که هم شیک‌تر است و هم سن‌تان را چندان بالا نمی‌برد؛ فقط یادتان باشد قبل از زدن رژ، لب‌های‌تان را به خوبی مرطوب کنید تا رژ بهتر روی آنها بنشیند.

اتوبار بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری

چند توصیه

پیش از پناه بردن به لوازم آرایش برای پوشاندن چین و چروک، چند توصیه را بدانید و به کار ببرید:

  • در این سنین شما باید یک برنامه کامل مراقبت پوستی برای تغذیه و مرطوب کردن پوست‌تان داشته باشید. یک تغذیه مناسب و استفاده از کرم‌ها، لوسیون‌ها و سرم‌های حاوی آنتی‌اکسیدان که کلاژن‌ را تقویت می‌کند، می‌تواند بسیار مفید باشد.
  • برای بهبود بخشیدن خشکی پوست از کرم‌های مرطوب‌کننده قوی حاوی اسید هیالورونیک یا پترولتوم استفاده کنید.
  • در این سن ضدآفتاب را فراموش نکنید چون پوست‌ در سنین بالا حساس‌تر است.
  • برای پاک کردن آرایش‌تان سعی کنید از پاک کننده‌ها استفاده کنید.

نکات آرایشی که به زیبایی بیشتر آرایش صورت کمک می کنند

نکات آرایش صورت

در این مطلب نکات آرایش صورت را برایتان یادآوری می کنیم که شاید تاکنون نمی دانسته اید. نکاتی که به زیبایی بیشتر آرایش صورت کمک می کنند و می توانید برای زمان طولانی تر از زیبایی و تمیزی میکاپ لذت ببرید.

 باربری بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری

تبدیل مداد به ژل روان با کمک فندک

نوک مدادچشم سیاه، سبز، آبی، سفید یا هر رنگ دیگر که کمرنگ است و سخت می توان از آن استفاده کرد را یک ثانیه زیر حرارت فندک نگه دارید. ۱۵ ثانیه آن را کنار بگذارید تا خنک شود. سپس آن را امتحان کنید تا ببینید تا چه اندازه پررنگ تر شده است این یکی از نکات آرایش صورت است.

درخشش بیشتر سایه با کمک مداد سفید

برای زیبایی آرایش صورت سایه در پشت پلک شما بسیار زیباتر و درخشنده تر دیده شود، با کمک مداد چشم سفید، پشت پلک را سفید کنید. این لایه ماتی که پشت چشم ایجاد می شود موجب دیده شدن بیشتر سایه می شود زیرا با رنگ پوست بقیه جاهای صورت فرق دارد.

برای تیره کردن انتهای چشم، جدولی از خط بکشید

برای آرایش صورت همان طور که در تصویر می بینید، برای اینکه سایه دودی در قسمت انتهایی چشم خود ایجاد کنید، می توانید دو خط عمودی که با دو خط افقی قطع شده و حالتی شبیه جدول ایجاد کرده اند، در پشت پلک به صورت مورب رسم کنید. سپس با کمک گوش‌پاک‌کن آن را پخش و محو کنید.

از قاشق برای ریمل زدن کمک بگیرید

در آرایش صورت زیبا هنگامی که ریمل می زنید، احتمال اینکه نوک مژه ها به پشت پلک برخورد و ایجاد لکه کنند، زیاد است. برای پیشگیری از این امر، پشت قاشق را بالای پلک قرار دهید و سپس ریمل بزنید.

استفاده از آب مقطر برای زنده کردن ریمل های خشک شده

ریمل هایی که برای آرایش چشم تقریبا خشک و غیرقابل استفاده شده اند را می توانید با کمک آب مقطر یا سرم دوباره زنده کنید. البته پس از این کار فقط می توانید تا سه ماه ریمل را نگه دارید زیرا به محیط مناسبی برای رشد باکتری تبدیل می شود. اگر در طول این سه ماه باز هم خشک شد، می توانید چند قطره دیگر هم آب مقطر اضافه کنید.

فر مژه را با سشوار نرم کنید

در این مدل آرایش صورت پیش از استفاده از فرمژه، آن را با سشوار گرم کنید تا نرم شود و مژه ها را راحت تر و زیباتر فر کند. در غیر این صورت شاید به جای فر شدن، موجب شکسته شدن مژه ها بشود.

اتوبار  بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری

برای پر نشان دادن مژه ها روی محل رویش مژه در پشت چشم، پودر بی‌رنگ بزنید

این پودر باعث می شود تا مژه های شما پرتر از آنچه هست دیده شود.

چسب مژه مصنوعی را با نوک سنجاق سر بزنید

برای استفاده از چسب مژه با کمک نوک سنجاق سر آن را روی لبه مژه قرار دهید و پس از چند ثانیه که خشک شد، آن را روی مژه کار بگذارید.

برای ماندگاری رژلب، از پودر بی رنگ استفاده کنید

در این مدل آرایش صورت برای اینکه رژلب رو لب دوام بیشتری داشته باشد، یک دستمال کاغذی روی لب قرار دهید و با کمک قلم، پودر بی رنگ صورت را روی لب ها بزنید. شاید این کار چندان کاربردی به نظرتان نرسد. اما موجب می شود تا رژلب برای مدت طولانی تری روی لب ها باقی بماند و دیرتر شفافیت و رنگ خود را از دست می دهد این یکی از جدیدترین نکات آرایش صورت است.

با ویتامین A رژلب براق بسازید

در مدل آرایش صورت دخترانه اگر سایه پودری دارید و می خواهید از همان رنگ برای لب ها هم استفاده کنید، آن را با کمی پماد بی‌رنگ ویتامین A مخلوط کنید و با قلم مو روی لب ها بمالید.

با کرم پودر، زیر چشم و قسمت های سیاه را کاور کنید

از دیگر نکات آرایش صورت برای آنکه پوست یکدست وزیبا دیده شود، ابتدا قسمت های تیره زیر چشم را با کرم پودر یا کاور زیرچشم به صورتی مثلثی بپوشانید. این شکل که از زیر مژه ها آغاز و تا روی گونه ادامه دارد موجب پوشیده شدن قرمزی زیر پلک و سیاهی زیر چشم می شود.

با کمک مداد محل درست رژگونه را تعیین کنید

صورت آدم های مختلف با هم فرق دارد و برای اینکه بدانید دقیقا کجا را باید تیره تر کنید تا گونه ها برجسته تر دیده شوند از یک مداد یا دسته قلم موی آرایش کمک بگیرید. آن را روی استخوان گونه قرار دهید تا شیب و زاویه درست گونه را بیابید. سپس با برس رژگونه در همان زاویه رنگ را روی پوست اعمال کنید این یکی دیگر از نکات آرایش صورت است.

تراز کردن رنگ پوست با کمک قلم

برای رعایت نکات آرایش صورت پس از اینکه کرم پایه را روی صورت زدید، زیر گونه ها، پشت ابرو روی پیشانی و دیواره های بینی را با کرم تیره تر رنگ کنید و با قلم آن را محو کنید. سپس کرم پودر اصلی خود را روی صورت اعمال کنید. این کار باعث می شود تا صورت طبیعی تر و زیباتر دیده شود.