آموزش خودآرایی

آموزش خود آرایی،مراقبت های زیبایی،جدیدترین مد آرایش چهره و مو آقایان و خانمها

آموزش خودآرایی

آموزش خود آرایی،مراقبت های زیبایی،جدیدترین مد آرایش چهره و مو آقایان و خانمها

لوازم آرایش را در یخچال نگهداری کنیم یا نه؟

خانم‌ها معمولا از قدیم رژلب و انواع کرم و ریمل‌هایشان را داخل یخچال نگهداری می‌کردند. بعضی‌ها حتی عطرهایشان را هم داخل یخچال نگاه می‌داشتند و دلیل‌شان این بود که روی جعبه نوشته: «در جای خنک و خشک نگهداری شود».

آیا لازم است تمام لوازم آرایش مان را در یخچال نگهداری کنیم ؟

البته محصولاتی که مواد نگهدارنده ندارند، باید در جایی خنک مانند یخچال قرارداده شوند. همچنین ریمل‌ها و خط چشم‌های ضدآب و بادوام نیز باید در یخچال نگهداری شوند، زیرا این گونه محصولات حاوی مواد فرارند و گرمای هوا باعث تبخیر مواد فرار می‌شود.


باربری بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری


اگر در منطقه‌ای گرم زندگی می‌کنید که درجه دما بیش از 40 درجه سانتی‌گراد است، کرم‌های مرطوب‌کننده‌تان را باید داخل یخچال نگاه دارید؛ وگرنه سه برابر سریع‌تر از وضع معمول به حالت ماندگی می‌رسند.

ویتامین‌هایC و E در مقابل گرما دوام ندارند؛ به همین دلیل، لوازم آرایشی حاوی این دو ویتامین را در یخچال قراردهید. اما اگر در دمایی مطبوع، بین 15 تا 21 درجه سانتی‌گراد زندگی می‌کنید، به طور کلی احتیاج چندانی به قراردادن لوازم آرایشی داخل یخچال نخواهید داشت. در این میان، به خاطر داشته باشید که محصولاتی که ماده اصلی تشکیل‌دهنده‌شان روغن و موم است را نباید در هوای سرد یخچال نگاه دارید.

روغن مایع داخل یخچال به جامد تبدیل می‌شود و به این ترتیب ماهیت آن محصول تغییر می‌یابد. پس آنها را در هوای سرد یخچال نگهداری نکنید.

چه جواهراتی به رنگ پوست شما می آیند؟

رنگ پوست شما در انتخاب طلا و جواهری که می‌‌خواهید استفاده کنید، نقش مهمی دارد. انتخاب طلا و جواهری که مناسب رنگ پوست شما باشد، سخت است به خصوص اگر ندانید از کجا شروع کنید. اما اگر با ترفندهای آن آشنا شوید، خیلی هم سخت به نظر نمی رسد. با رعایت نکاتی که در اینجا برایتان آورده ایم می توانید متناسب با رنگ پوست و موهای خود، بهترین انتخاب را در خرید طلا و جواهرات کنید.

رنگ پوست خود را بیابید

قبل از این که بدانید کدام جواهرات به رنگ پوست شما می آید باید رنگ پوست خود را تشخیص دهید. خیلی هم سخت نیست. برای آن که بدانید کدام جواهر مناسب رنگ پوست شماست، قسمتی از پوست خود را که رگ‌های آن دیده می‌شود انتخاب کنید. مچ دست بهترین بخش است. به رنگ رگ‌هایی که زیر پوست دست‌تان پیداست توجه کنید، اگر رنگ آن متمایل به سبز است، شما پوستی به رنگ گرم دارید اما اگر متمایل به آبی است، رنگ پوست شما سرد است. ادامه مطلب را بخوانید تا بیشتر متوجه شوید.

رنگ های سرد

پوست هایی که رنگ سرد دارند متعلق به بخش رنگ های سرد چرخه رنگ هستند که شامل رنگ هایی چون سبز، آبی و نقره ای است. بنابراین جواهراتی با رنگ های مشابه، با پوست شما هماهنگی بسیاری دارند. شما همچنین می توانید از جواهرات قرمز و صورتی رنگ نیز استفاده کنید.

رنگ های گرم

اگر پوستی به رنگ گرم دارید، رنگ هایی چون زرد، طلایی، صورتی و قرمز برای شما مناسب است که البته بهترین انتخاب برای شما طلایی است. شما می توانید برای جذابیت بیشتر حتی از الماس هم استفاده کنید زیرا رنگ سفید آنها با پوست شما هماهنگی بسیاری دارد. همچنین می توانید از رنگ های سرد جواهرات استفاده کنید اما این را بدانید که رنگ های گرم بیشتر به شما می آید.

پوست تیره

افرادی که پوست تیره دارند، دست شان در انتخاب جواهرات بازتر است. شما باید جواهراتی را که رنگ روشن دارند، انتخاب کنید. تقریبا تمام رنگ ها حتی جواهرات سفید رنگ نیز با پوست های تیره هماهنگی دارند. از جواهراتی که رنگی تیره دارند، خودداری کنید.


باربری بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری


پوست روشن

اگر پوست روشنی دارید، بهتر است از جواهراتی که رنگ روشنی دارند، استفاده کنید. البته این بدان معنی نیست که جواهرات تیره رنگ خود را دور بیاندازید، شاید دوست داشته باشید گاهی بیش از همیشه به چشم آیید، فقط این بدانید که آنها را چه زمانی استفاده کنید.

پوست معمولی

اگر پوستی به رنگ معمولی دارید، شانس با شما است زیرا می توانید از جواهراتی که متعلق به هر دو گروه(روشن و تیره) است، استفاده کنید. جواهرات تیره، روشن یا نئون، با پوست شما هماهنگی دارند.

جواهرات و رنگ مو

رنگ موی شما بر جواهراتی که انتخاب می کنید، به خصوص گردنبند و گوشواره که به موهای شما نزدیک ترند، تاثیر زیادی دارد. اگر موهایتان قرمز است، باید جواهرات آبی رنگ را انتخاب کنید اما اگر موهایتان رنگی تیره دارد، جواهرات نقره ای بهترین انتخاب برای شما است. رنگ های مختلف جواهرات را امتحان کنید تا از هماهنگی آن با موهایتان اطمینان یابید.

اگر شما هم در مورد عواملی که بر انتخاب طلا و جواهرات تاثیر می گذارند، ایده ای دارید، آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

روش های بستن منافذ باز پوست

بخور دادن پوست:

در ظرفی آب را به جوش آورید و زمانی که آب جوش آمد، ظرف را از روی اجاق بردارید. سپس سبزی های تازه و معطری مانند نعناع، بابونه و یا رزماری را داخل آن بریزید. صورت خود را بخوبی بشویید و سپس یک حوله روی سر خود بیاندازید و بالای ظرف حاوی آب جوشیده و سبزیجات معطر به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بایستید.

- گلاب :

یکی از بهترین تونر ها برای پوست است .گلاب هم برای پاکسازی منافذ و جمع کردن انها و هم برای کنترل اکنه و پوست چرب موثر است .ابتدا صورت خود را بشویید و سپس کمی گلاب بر روی پوست صورتتان بمالید. بعد از ان لازم نیست صورتتان را بشویید.

- لیموترش تازه :

ی شک بسیاری از خانم ها تجربه استفاده از آب لیموهای آماده و تیره شدن پوست را دارند ، با توجه به ترکیبات آب لیموهای آماده که گاهی توسط افراد سودجو در کارگاه هایی سعی در تولید آب لیموی تقلبی با استفاده از موادی از قبیل اسید سیتریک و آب کاه دارند توصیه می کنم که در صورت تمایل به استفاده از آب لیمو فقط از لیموترش تازه که هیچ جایگزینی هم ندارد استفاده کنید. لیموترش تازه با قابلیت های فراوانی از جمله : ماهیت اسیدی ، وجود مقدار زیاد ویتامین ث که در بسته شدن منافذ باز پوست نقش مهمی دارند توصیه می شود، به دو صورت می توان از این مائده آسمانی استفاده کرد :


باربری بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری


1- استفاده از لیموترش تازه به تنهایی

2- استفاده از لیمو در ماسک های مختلف

برای اینکه از لیمو به تنهایی استفاده کنید کافی است پس از طی مراحل بالا یعنی شستشو و بخور یک عدد لیموی تازه را از وسط نصف و به آرامی روی سطح پوست ماساژ و قبل از خشک شدن کامل آن شستشو کنید.

رای تهیه ماسک : به کمک یک قاشق غذاخوری آب لیمو و ۲ عدد سفیده تخم مرغ، یک ماسک صورت شگفت انگیز تهیه کنید، مواد ذکر شده را با هم مخلوط و بر روی پوست صورت پس از طی مراحل ذکر شده ماسک کرده و پس از گذشت 10 دقیقه پوست را با آب ولرم شستشو کنید.

- یخ :

مالیدن یک تکه یخ بر روی صورت باعث کوچک شدن این منافذ بازمی‌شود فقط بخاطر داشته باشید هر روی این کار را انجام دهید و شما به مرور متوجه کوچک شدن منافذ پوستتان خواهید بود.

- ماسک نارنج و گلاب :

ماسک آب نارنج و گلاب”ماسک ترمیم منافذ پوست” یکی از قدیمی ترین روشهای بستن منافذ پوست است.

- کرم ضد آفتاب:

کرم های ضد آفتاب ، پوست شما را در برابر صدمات نور آفتاب حفاظت می کنند. آفتاب، از علل اصلی ایجاد منافذ باز پوست است. از کرم های ضد آفتاب مناسب پوست که فاقد چربی هم باشند، استفاده کنید.

- ماسک جوانه گندم:

این ماسک نه تنها تاثیر مثبت در رفع منافذ باز پوست داشته بلکه در روشن و شفاف کردن پوست صورت موثر است . برای تهیه این ماسک نیاز به جوانه گندم یا همان گندم جوانه زده که پس از خشک کردن آن را به صورت پودر در بسیاری عطاری ها ارائه می کنند دارید، ابتدا یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با کمی شیر مخلوط کرده ابتدا پوست را با استفاده از لیف و صابون شستشو و مخلوط بدست آمده را روی پوست بصورت حرکت چرخشی ماساژ داده وس از گذشت زمان 10 تا 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.


باربری بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری


- تونر:

روزانه به کمک تونرها، پوست خود را پاک نمایید. بقایای صابون، پوست مرده و همچنین باقی مانده آرایش؛ از جمله عوامل اصلی ایجاد منافذ باز پوست محسوب می گردند که تونرها، آنها را کاملا پاک می کنند و از بین می برند. بنابراین، حتما روزانه از تونرها استفاده کنید زیرا از بهترین روش های بستن منافذ باز پوست هستند.

- جوش شیرین :

جوش شیرین را به عنوان یک عامل لایه بردار ملایم برای از بین چربی اضافی پوست و همچنین پاکسازی محل هایی از منافذ باز پوست که درون آنها گرد و خاک و مواد چرب با هم مخلوط و باعث بسته شدن روزنه های پوست شده اند به کار می بریم، این ماده همچنین در تنظیم ph تعادل حالت قلیایی و اسیدی پوست کمک شایانی می کند، یک چایخوری جوش شیرین را به همراه کمی آب مخلوط کرده و پس از شستشوی پوست با آب و صابون محلول بدست آمده را روی صورت ماساژ داده و پس از 2 تا 3 دقیقه پوست را با آب سرد شستشو کنید.

6 اکسسوری واجب برای همه آقایان

1. کمربند چرمی مشکی یا قهوه ای

یک کمربند چرمی مشکی یا قهوه ای می‌تواند با تمام لباس‌های شما هماهنگ باشد. به عنوان مثال اگر یک کمربند چرمی قهوه ای را با یکتی شرت سفید، خاکستری یا حتی سبز به تن کنید، بسیار جذاب خواهید شد. از آنجا که کمربند جزو لوازم پر مصرف است، توصیه می‌کنیم کمربند گران تر با جنس بهتری بخرید تا دوام بیشتری داشته باشد.

برای مراقبت از کمربندتان می‌توانید هر از چند گاهی آن را با کرم مخصوص ترمیم کنید. یک حوله بردارید و آن را به کمی کرم یا روغن آغشته کنید سپس آن را به آرامی روی کمربند خود بکشید و برای چند ساعت صبر کنید تا به خوبی روغن را به خود جذب کند.

همان طور که در تصویر زیر هم می‌بینید، کمربند چرمی مشکی یا قهوه ای با انواع لباس‌ها هماهنگی دارد.

2. چمدان چرمی کوچک سفری

یک چمدان چرمی کوچک یکی از وسایلی است که به آن احتیاج دارید. شما می‌توانید به راحتی آن را برای سفرهای کوتاه خود حمل کنید. اگر بیش از 3 بار در سال به مسافرت کاری یا حتی تفریحی می‌روید، هیچ بهانه ای برای نخریدن آن ندارید.

جذابیت و کارایی این نوع کیف از کوله پشتی و چمدان بیشتر است. به علاوه با تنوع طرح‌هایی که دارد، هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد. برای حمل راحت تر، می‌توانید از بندهای اضافی آن نیز استفاده کنید.

رنگ‌های خنثی کیف مانند سیاه، خاکستری و قهوه ای، انتخاب بهتری هستند زیرا هیچ گاه از مد نمی‌افتند و با رنگ‌های مختلف لباس شما نیز جور در می‌آیند.

3. عینک کلاسیک

افرادی که صورتی مستطیل یا قلبی شکل دارند باید از عینک‌های منحنی مانند عینک خلبانان، استفاده کنند در حالی که برای صورت‌های بیضی و گرد عینک‌های فریم دار مانند ویفر مناسب است. بهتر است قبل از انتخاب عینک، مدل‌های مختلف آن را در مقابل آینه روی صورت خود امتحان و بهترین گزینه را خریداری کنید.

برای عینک‌هایی مانند مدل ویفر، رنگ مشکی کلاسیک را انتخاب کنید اما اگر انتخاب شما عینک‌های مدل خلبانی است، رنگ نقره ای یا طلایی گزینه مناسبی خواهند بود. این مدل‌ها نه از مد می افتند و نه پول شما را هدر می‌دهند.

برای جلوگیری از اشعه‌های خورشید عینک‌هایی با UVA 100% با محافظ UVB را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

4. مجموعه ای از جوراب‌های کتانی ساده

اگر چه جوراب‌های طرح دار زیادی به بازار آمده اما داشتن جواب‌های ساده با رنگ‌های خنثی برای هر فردی ضروری است. شما باید مجموعه ای از جوراب‌های ساده به رنگ روشن و تیره را در کمد لباس‌های خود داشته باشید تا بتوانید آن‌ها را با شلوارهایتان ست کنید. همچنین رنگ جوراب‌هایتان باید با فصل‌های مختلف سال نیز مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال جوراب‌های رنگ روشن مانند سفید یا بنفش و آبی کمرنگ برای فصل تابستان و رنگ‌های تیره تر مانند زیتونی و قهوه ای برای زمستان مناسب است.

از طرف دیگر جوراب‌های کتانی راحت ترند، هر چه درصد کتان آن‌ها بیشتر باشد، راحتی آن‌ها نیز بیشتر است. به علاوه هم برای تابستان و هم زمستان بسیار مناسب است. فقط یادتان باشد که هر چند وقت یک بار آن‌ها را با جوراب‌های جدید جایگزین کنید.

5. چتر

اگر شانس این را دارید که در محیطی آفتابی زندگی کنید، احتیاجی به چتر ندارید اما اگر در مناطقی مانند شمال کشور ساکن هستید، چتر یکی از لوازمی است که باید حتماً در لوازم خود داشته باشید. آیا دوست دارید مانند موش آب کشیده به محل کار خود یا قرار ملاقات با یکی از دوستانتان بروید؟ برای جلوگیری از این وضعیت چتری تهیه و آن را در روزهای ابری به همراه داشته باشید.

هنگام خرید به دنبال چترهایی باشید که پس از بسته شدن، در کیف دستی‌تان جای می‌شود. در انتخاب رنگ نیز سیاه و سبز تیره گزینه مناسبی است.

6. کیف پول مخصوص کارت

این نوع کیف پول در قرن 19 در آمریکا شهرت یافت و مورد استقبال زیاد مردم قرار گرفت. هنگام خرید کیف پول، مدلی را انتخاب کنید که دارای جیب‌های بسیار است. با این روش از گم شدن کارت‌ها و سکه‌هایتان جلوگیری می‌کنید.

چگونه از موها در برابر کلر استخر محافظت کنید

با تمام شدن زمستان، به زودی برای لذت بردن از هوای گرم و افزایش تمرینات تناسب اندامتان به استخر می‌روید. فقط باید مطمئن شوید که از موهایتان بیشتر مراقبت می‌کنید. آسیب ناشی از مس و کلر موجود در آب استخر، افسانه نیست.

دکتر جسیکا کرانت، متخصص پوست در مرکز لیزر و جراحی پوست نیویورک می‌گوید: هنگامیکه مس در تماس با ساقه‌ی مو اکسید می‌شود، یک ته رنگ سبز ایجاد می‌کند که مخصوصا در موهای بور، قابل مشاهده است.


باربری بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری


و کلر؟ او می‌گوید: کلر بخاطر اینکه چربی‌های طبیعی موها و پوست سرتان را از بین می‌برد، موهایتان را خشک و بی روح می‌کند و این اتفاق باعث می‌شود تا موهایتان، نرمی‌شان را از دست بدهند و زبر و سیخکی شوند. یعنی اینکه کلر، جنس موهای شما را سفت و خشن کرده، درخشندگی‌اش را کاهش می‌دهد و رنگ موهایتان را نیز از بین می‌برد.

اما نگران نباشید. ما نحوه‌ی محافظت از موها در برابر کلر را می‌دانیم. بنابراین میتوانید به لذت بردن از شنا در روزهای آفتابی و همچنین موهای زیبایتان ادامه دهید.

موهایتان را با آب تازه بشویید

کرانت می‌گوید: هدف این است که آب استخر را از تاثیر مستقیم روی موهایتان دور نگه دارید. موهایتان را قبل از شیرجه زدن، با آب تازه خیس کنید، تا تماس مستقیم آب استخر با موهایتان، کمتر شود. برای شستشوی مجدد در طول و بعد از شنا، در طول روزهایی که بمدت طولانی در استخر هستید، هر نیم ساعت یکبار دوش بگیرید.

موهایتان را با روغن نارگیل بپوشانید

کرانت می‌گوید: روغن نارگیل(یا روغن موی مورد نظر شما) موها را با یک سپر مقاوم در برابر آب می‌پوشاند که در برابر کلر و مس از آن محافظت می‌کند. برای جلوگیری از آسیب کلر به موهایتان، اجازه دهید که روغن در زمان شنا روی سرتان بماند.

کلاه شنا بپوشید

کلاه شنا فقط برای افراد حرفه‌ای نیست. اگر موهای شما بطور طبیعی خشک هستند، تحت درمان‌های شیمیایی هستند، یا در حال حاضر از ابزارهای حرارتی مو، آسیب دیده‌اند، کلاه شنا اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. کلر بر روی موهای ضعیف‌تر، قوی‌تر عمل می‌کند!

از نرم کننده‌ی بیشتری استفاده کنید

کرانت می‌گوید: در طول هفته‌ها قرار گیری در معرض کلر سنگین، استفاده‌ی بیشتر از نرم کننده، قبل از شنا از مو محافظت خواهد کرد، و بعد از شنا آن را ترمیم می‌کند. او همچنین توصیه می‌کند که برای هیدراتاسیون و درخشش بیشتر موها، از درمان‌های ترمیمی با روغن داغ و نرم کننده‌های بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید.

یک شامپوی پاک کننده‌ی مس را امتحان کنید

این شامپو، ته رنگ سبز موها را از بین می‌برد. اگر شامپو بعد از یکبار استفاده، رنگ سبز را از بین برد، استفاده‌ی مجدد از آن اختیاری است، اما کرانت توصیه می‌کند که اگر بطور منظم شنا می‌کنید، هر روز از این شامپو استفاده کنید.

طبیعی باشید

خانم‌ها، لطفا ابزارهای حرارتی حالت دهنده‌ی مو را کنار بگذارید. اجازه دهید که موهایتان در معرض هوا خشک شوند و در برابر وسوسه‌ی امتحان یک رنگ موی جدید در تابستان هم مقاومت کنید. کرانت می‌گوید: همین اقدامات شما، کوتیکول موهایتان را تا حد ممکن نرم نگه می‌دارد، و در نتیجه به ساقه‌ی مو کمک می‌کند در برابر نفوذ کلر خشن و مس سبز کننده، مقاومت کند.