آموزش خودآرایی

آموزش خود آرایی،مراقبت های زیبایی،جدیدترین مد آرایش چهره و مو آقایان و خانمها

آموزش خودآرایی

آموزش خود آرایی،مراقبت های زیبایی،جدیدترین مد آرایش چهره و مو آقایان و خانمها

۱۴ تصور غلط در استفاده از ضد آفتاب

1- به اندازه کافی از کرم ضد آفتاب استفاده نکردن:

به اندازه یک سکه کوچک از کرم به صورتتان باید بمالید. نه قدر یک نخود! اگر هم کل بدنتان در معرض است به اندازه یک سکه به ناحیه شکم، یک سکه برای پشتتان، یک سکه برای دستان و دو سکه برای پاها کفایت می کند. روی پاها و انگشتانتان را نیز از قلم نیندازید.

۲- خود را بی نیاز از ضد آفتاب تلقی کردن صرفا به دلیل داشتن پوست تیره و سبزه:

با اینکه احتمال ابتلا به سرطان پوست در پوستهای تیره کمتر بوده ولی زیاد به لایه ازن اعتباری نیست و توصیه می شود حتما از ضدآفتاب استفاده کنید.

۳- عدم استفاده از ضد آفتاب با spf به اندازه کافی بالا حین فعالیت بیرون از خانه :

در هنگام ورزش در فضای باز که با تعریق همراه است، همچنین برای رفتن به ساحل و استخرهای روباز بایستی از کرمی با spf بالاتر استفاده کرد.

۴- عدم تجدید کرم ضدآفتاب بسته نوع پوست که باید هر چند ساعت یکبار تجدید شود:

اگر پوست روشنی دارید هر دو ساعت یکبار، برای پوست زیتونی هر ۴-۳ ساعت و اگر پوست خیلی تیره ای دارید، روزی سه بار ضدآفتاب را تجدید کنید.

۵-نادیده گرفتن تاثیر استفاده از ضدآفتاب در زمستان و در حین رانندگی:

علایم خیلی از سرطان های پوست در سمت چپ بدن نمود می کند، چون دست چپ در رانندگی در معرض شدید آفتاب است. هم چنین توصیه می شود از ضدآفتاب spf 25 استفاده شود. اگر از چربی کرم شکایت دارید می توانید از ضدآفتاب های پودری هم استفاده کنید.

۶- استفاده از کرمی که فقط از جذب uvb ممانعت کند:

علاوه بر اشعهuvb ضدآفتاب بایستی uva را نیزکه اشعه مضری است مسدود کند.

۷- استفاده از ضدآفتاب تاریخ مصرف گذشته:

همیشه تاریخ مصرف را چک کنید و پس از یکسال از باز کردن در تیوپ آن را دور بریزید. همواره از در معرض خورشید قرار دادن تیوپ خودداری کنید.

۸- دیر استفاده کردن از ضدآفتاب:

منتظر نشوید تا پوستتان بسوزد، قبل از خارج شدن از خانه کرم را بزنید.

۹- اکتفا کردن به کرم آفتاب و عدم استفاده از لباس های مناسب

عینک و دستکش و کلاه را در روزهای آفتابی فراموش نکنید.

۱۰- استفاده از لوازم آرایشی که spf دارند کافی نیست:

قبل از استفاده از کرم آرایشی ضدآفتایتان را بزنید.

۱۱- زدن ضدآفتاب در سولاریوم بی تاثیرست:.

از رفتن به سولار یوم خودداری کنید . ده دقیقه سولاریوم معادل یک روز کامل آفتاب گرفتن بدون ضدآفتاب است!

۱۲- فراموش کردن پوست سر، گوش ها و لب ها:

سرطان پوست به این قسمت ها از بدن هم رحم نمی کند. بایستی از ضدآفتاب های oil-free موجود در بازار با spf 15 برای این نواحی استفاده کنید.

۱۳- استفاده نکردن از ضدآفتاب نزدیک چشم ها:

اولین قسمت از صورت که نشانه های پیری در آن ظاهر می شود؛ دور چشم هاست. از داروخانه ضدآفتابی بخواهید که برای دور چشم ها مضر نباشد.

۱۴- در معرض آفتاب شدید سر ظهر قرار گرفتن:

اگر کار ضروری ندارید در اوج ساعت تابش خورشید، یعنی ۱۰ صبح تا ۴ بعد ظهر، مخصوصا تابستان ها بیرون نروید.

نکته‌های آرایشی که از آنها بی خبرید

در این مطلب نکته هایی را برایتان یادآوری کرده ایم که شاید تاکنون نمی دانسته اید. نکاتی که به زیبایی بیشتر آرایش صورت کمک می کنند و می توانید برای زمان طولانی تر از زیبایی و تمیزی میک‌آپ لذت ببرید.

1. تبدیل مداد به ژل روان با کمک فندک

نوک مدادچشم سیاه، سبز، آبی، سفید یا هر رنگ دیگر که کمرنگ است و سخت می توان از آن استفاده کرد را یک ثانیه زیر حرارت فندک نگه دارید. 15 ثانیه آن را کنار بگذارید تا خنک شود. سپس آن را امتحان کنید تا ببینید تا چه اندازه پررنگ تر شده است.

2. درخشش بیشتر سایه با کمک مداد سفید

برای اینکه سایه در پشت پلک شما بسیار زیباتر و درخشنده تر دیده شود، با کمک مداد چشم سفید، پشت پلک را سفید کنید. این لایه ماتی که پشت چشم ایجاد می شود موجب دیده شدن بیشتر سایه می شود زیرا با رنگ پوست بقیه جاهای صورت فرق دارد.

3. برای داشتن خط چشم زیبا، ابتدا خط چشم گربه ای بکشید

منظور این است که ابتدا از انتهای چشم خود خط باریکی بکشید که حالت چشم گربه به چشم بدهید و سپس فضاهای خالی را پر کنید. به این ترتیب خط چشم بسیار زیباتری خواهید داشت.

4. برای کشیدن خط چشم از قاشق کمک بگیرید

برای اینکه خط چشم کشیده و بال‌دار داشته باشید، می توانید از قوس قسمت پشتی قاشق به عنوان الگو استفاده کنید. ابتدا خط گربه را بکشید و سپس برای پرکردن قسمت خالی، قاشق را پشت پلک قرار دهید و بر اساس قوس آن، خط چشم خود را بکشید.

5. برای تیره کردن انتهای چشم، جدولی از خط بکشید

همان طور که در تصویر می بینید، برای اینکه سایه دودی در قسمت انتهایی چشم خود ایجاد کنید، می توانید دو خط عمودی که با دو خط افقی قطع شده و حالتی شبیه جدول ایجاد کرده اند، در پشت پلک به صورت مورب رسم کنید. سپس با کمک گوش‌پاک‌کن آن را پخش و محو کنید.

6. از قاشق برای ریمل زدن کمک بگیرید

هنگامی که ریمل می زنید، احتمال اینکه نوک مژه ها به پشت پلک برخورد و ایجاد لکه کنند، زیاد است. برای پیشگیری از این امر، پشت قاشق را بالای پلک قرار دهید و سپس ریمل بزنید.

7. استفاده از آب مقطر برای زنده کردن ریمل های خشک شده

ریمل هایی که تقریبا خشک و غیرقابل استفاده شده اند را می توانید با کمک آب مقطر یا سرم دوباره زنده کنید. البته پس از این کار فقط می توانید تا سه ماه ریمل را نگه دارید زیرا به محیط مناسبی برای رشد باکتری تبدیل می شود. اگر در طول این سه ماه باز هم خشک شد، می توانید چند قطره دیگر هم آب مقطر اضافه کنید.

8. فر مژه را با سشوار نرم کنید

پیش از استفاده از فرمژه، آن را با سشوار گرم کنید تا نرم شود و مژه ها را راحت تر و زیباتر فر کند. در غیر این صورت شاید به جای فر شدن، موجب شکسته شدن مژه ها بشود.

9. برای پر نشان دادن مژه ها روی محل رویش مژه در پشت چشم، پودر بی‌رنگ بزنید

این پودر باعث می شود تا مژه های شما پرتر از آنچه هست دیده شود.

10. چسب مژه مصنوعی را با نوک سنجاق سر بزنید

برای استفاده از چسب مژه با کمک نوک سنجاق سر آن را روی لبه مژه قرار دهید و پس از چند ثانیه که خشک شد، آن را روی مژه کار بگذارید.

11. برای ماندگاری رژلب، از پودر بی رنگ استفاده کنید

برای اینکه رژلب رو لب دوام بیشتری داشته باشد، یک دستمال کاغذی روی لب قرار دهید و با کمک قلم، پودر بی رنگ صورت را روی لب ها بزنید. شاید این کار چندان کاربردی به نظرتان نرسد. اما موجب می شود تا رژلب برای مدت طولانی تری روی لب ها باقی بماند و دیرتر شفافیت و رنگ خود را از دست می دهد.

12. با ویتامین a رژلب براق بسازید

اگر سایه پودری دارید و می خواهید از همان رنگ برای لب ها هم استفاده کنید، آن را با کمی پماد بی‌رنگ ویتامین a مخلوط کنید و با قلم مو روی لب ها بمالید.

13. با کرم پودر، زیر چشم و قسمت های سیاه را کاور کنید

برای آنکه پوست یکدست وزیبا دیده شود، ابتدا قسمت های تیره زیر چشم را با کرم پودر یا کاور زیرچشم به صورتی مثلثی بپوشانید. این شکل که از زیر مژه ها آغاز و تا روی گونه ادامه دارد موجب پوشیده شدن قرمزی زیر پلک و سیاهی زیر چشم می شود.

14. با کمک مداد محل درست رژگونه را تعیین کنید

صورت آدم های مختلف با هم فرق دارد و برای اینکه بدانید دقیقا کجا را باید تیره تر کنید تا گونه ها برجسته تر دیده شوند از یک مداد یا دسته قلم موی آرایش کمک بگیرید. آن را روی استخوان گونه قرار دهید تا شیب و زاویه درست گونه را بیابید. سپس با برس رژگونه در همان زاویه رنگ را روی پوست اعمال کنید.

15. تراز کردن رنگ پوست با کمک قلم

پس از اینکه کرم پایه را روی صورت زدید، زیر گونه ها، پشت ابرو روی پیشانی و دیواره های بینی را با کرم تیره تر رنگ کنید و با قلم آن را محو کنید. سپس کرم پودر اصلی خود را روی صورت اعمال کنید. این کار باعث می شود تا صورت طبیعی تر و زیباتر دیده شود.

اشتباهات رایج در آرایش ابرو را بدانید!

اشتباه اول: کشیدن خط پهن سایه ابرو

جوی هیلی، متخصص طراحی ابرو، پیشنهاد می‌کند هنگام پرکردن ابروها با مداد، ضربه‌های سریع و سطحی بزنید تا خط‌هایی مانند موهای کوچک خود ابرو ایجاد شود. هیچگاه سعی نکنید با کشیدن مداد در کل ابرو خط‌های پهن و پیوسته ایجاد کنید.

اشتباه دوم: فراموش کردن محو کردن خطوط سایه ابرو

مداد ابرو هم مانند مداد چشم و مداد لب است. اما ما اینبار خط‌های محو تری می‌خواهیم. برای جلوگیری از واضح به نظر رسیدن خطوط، از یک قلم مو یا شانه‌ی کوچک مخصوص ابرو، برای محو و پخش کردن اثر مداد استفاده کنید (بعضی از مدادهای ابرو در طرف دیگر خود شانه ی کوچکی هم دارند). ابروها را به سمت پایین شانه کنید تا خطوط مداد در تمام سطح ابرو یکسان پخش شود. هم چنین می‌توانید برای اینکار از پدهای مخصوص سایه‌های آرایشی و یا گوش پاک کن هم استفاده کنید.

اشتباه سوم: استفاده از مداد نوک تیز برای سایه ابرو

ساده ترین راه برای حذف مرحله‌ی محو کردن، استفاده از یک مداد با نوک مناسب است. این روش به کمرنگ‌تر شدن و کاهش وضوح خطوط ایجاد شده خیلی کمک می کند.

اشتباه چهارم: بیش از حد تیره کردن سایه ابرو

شاید تضاد بین موهای روشن و ابروهای تیره زیبا به نظر برسد، اما تیره کردن بیش از حد ابروها ممکن است سنتان را بالاتر نشان بدهد! به منظور ایجاد تناسب و برجسته تر کردن رنگ چشم هایتان (به ویژه چشم‌های قهوه‌ای) مداد ابرویی انتخاب کنید که دو درجه از رنگ موهایتان روشن تر باشد.

اشتباه پنجم: صرف نظر کردن از لوازم مورد نیاز

برای طراحی ابروهایتان هرچه لوازم بیشتری در اختیار داشته باشید بهتر است. یک مداد ابرو بهترین ابزار برای کشیدن شکل دقیق ابروهاست. پودر ابرو (یا همان سایه مات) برای پر کردن نقاط خالی ابروها بسیار مناسب است (با نشستن بر روی پوست زیر ابروها، ابروها را پر تر نشان می‌دهد)، و ژل رنگی یا بی رنگ ابرو برای نگه داشتن حالت ابروها. برای داشتن ابروهایی فوق العاده و خوش حالت به تمامی این لوازم نیاز خواهید داشت.

در آرایشگاه‌ها با چه خطراتی مواجه‌اید؟

این روزها آرایشگاه‌ها تقریبا همه نوع خدمات زیبایی را به مشتریانشان ارائه می‌دهند؛ از کارهای معمولی مثل کوتاهی مو، اصلاح و رنگ کردن موها گرفته تا خدمات دیگری شامل تاتو، اکستنشن مو، کاشت ناخن، مژه، انواع و اقسام هایلایت‌ها و... که نه‌تنها آسیب‌رسان هستند بلکه گاهی اوقات عوارض جبران‌ناپذیری دارند و سلامت فرد را به خطر می‌اندازند.

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که در آرایشگاه‌ها با چه خطراتی مواجه‌اید و سراغ چه کارهایی نباید بروید؟

هرچند بسیاری از خدمات آرایشی و زیبایی که در آرایشگا‌ه‌ها ارائه می‌شود، غیرقانونی نیست، اما مشکل از جایی شروع می‌شود که این خدمات از سوی افراد غیرحرفه‌ای انجام می‌شود و سلامت مشتری را به خطر می‌اندازند یا جزو خدماتی به حساب می‌آیند که فقط جنبه زیبایی دارند و مثل دکلره، کاشت مژه و ناخن، اکستنشن و... آسیب زیادی به موها و مژه و ناخن وارد می‌کنند.

وقتی دکلره موهایتان را می‌سوزاند

بدون شک رنگ مو در زیبایی چهره نقش مهمی‌ دارد، اما آنچه که از سوی بسیاری از خانم‌ها نادیده گرفته می‌شود، استفاده مداوم از انواع و اقسام رنگ‌های شیمیایی و از همه مهم‌تر خطر دکلره کردن موهاست. کم نیستند خانم‌هایی که یک تا دو ماه یکبار به آرایشگاه مراجعه می‌کنند تا رنگ موهایشان را تغییر بدهند و همین دکلره کردن‌های مداوم، موهایشان را از بین می‌برد.

دکتر فریده مهتی‌پور، متخصص پوست و مو می‌گوید: شاید با یک یا دو بار دکلره کردن متوجه آسیب‌های مو نشوید و فقط موها کمی‌ خشک شوند، اما با تکرار این کار عوارضی مثل موخوره، ریزش مو، وز شدن و بی‌حالتی و کدر شدن موها، کاهش رشد موها و... ایجاد می‌شود و چاره‌ای جز کوتاه کردنشان ندارید. البته خیلی‌ها فکر می‌کنند با کراتینه کردن از شر این عوارض خلاص می‌شوند در حالی که فقط ظاهر موها برای چند ماه تغییر می‌کند، اما بعد از گذشت زمان همه چیز به حالت اول برمی‌گردد و همچنان موهای سالمی ‌نخواهید داشت.

از کاشت ناخن تا قارچ

بدون شک داشتن ناخن‌های بلند و یکدست یکی از معیارهای زیبایی خانم‌هاست، اما خیلی‌ها از داشتن چنین ناخن‌هایی محرومند چون ناخن‌هایشان رشد خوبی ندارد و بعد از کمی ‌بلند شدن می‌شکند یا این‌ که با وجود جنس خوب، ناخن‌ها هنگام انجام کارهای خانه آسیب می‌بیند. به همین دلیل هم بسیاری سراغ گزینه کاشت ناخن می‌روند.

در این روش بعد از تراشیدن قسمت سطحی ناخن با سوهان برقی، آرایشگر مواد مخصوصی مشابه جنس ناخن را روی آن قرار می‌دهد و به این ترتیب مقاومت ناخن‌ها افزایش پیدا می‌کند و براحتی نمی‌شکند و هر 20 تا 30 روز یکبار به ترمیم نیاز دارد.

به گفته دکتر مهتی پور زخم شدن گوشه ناخن به دلیل سوهان کشی و بروز التهاب و عفونت، ایجاد قارچ روی ناخن به دلیل عدم تبادل هوا، تغییر شکل و از بین رفتن صفحه ناخن، خط‌خط شدن و خرد شدن ناخن، تغییر رنگ ناخن، اگزما و... از جمله مهم‌ترین عوارض کاشت ناخن است، اما در صورتی که همچنان اصرار به کاشت ناخن یا ترمیم آنها دارید، توصیه می‌شود هر 3 تا 4 ماه یک بار کاشت را بردارید و اجازه دهید تا ناخن‌های طبیعی‌تان در معرض هوا قرار بگیرند.

چرا اکستنشن آسیب‌رسان است؟

تا مدت‌ها پیش داشتن موهای بلند و سالم کار راحتی نبود و خانم‌ها سال‌ها منتظر می‌ماندند تا موهایشان بلند شود، اما این روزها با صرف هزینه یک تا پنج میلیون تومانی می‌توان صاحب موهایی بلند، خوش حالت، خوش رنگ و پرپشت شد. در واقع اکستنشن یا همان اضافه کردن مو به موهای طبیعی افراد روشی است که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و هر روز هم بین خانم‌ها محبوب‌تر می‌شود. به طور کلی از دو نوع مو برای این کار استفاده می‌شود؛ موهای طبیعی که گرانقیمت‌تر است و موهای مصنوعی که بسته به کیفیت‌شان قیمت‌های متفاوتی دارند. همچنین روش‌های مختلفی برای اتصال این موها وجود دارد که به رینگ، مهره، لاینی، دوخت و از همه جدیدتر لیزر معروفند.

هر چند هر کدام از این روش‌ها محاسن و معایب خود را دارند، اما به گفته دکتر مهتی‌پور، هر چه طول موها و تعدادشان بیشتر باشد به واسطه وزن بالای آنها فشار بیشتری هم به پوست سرتان وارد می‌شود و این فشار و کشیدگی خطر ریزش موهای طبیعی و کم‌پشت شدن آنها را به همراه دارد. بعضی افراد هم به دلیل کشش زیاد موها دچار سردردهای شدید می‌شوند.

همچنین احتمال نازک‌شدن و ریزش مو، پوسیدگی و آسیب موها در همه روش‌های اکستنشن مشترک است و فقط شدت آسیب‌ها متفاوت خواهد بود. از طرفی در بهترین حالت ممکن است موها هر 4 تا 5 ماه یک بار نیاز به ترمیم داشته باشد و اگر در طول این مدت از آنها درست مراقبت نشود (مثلا برس زدن‌های روزانه با برس مخصوص، بافتن موها پیش از خواب، استفاده نکردن از تافت و حالت‌دهنده‌ها، کاهش دفعات استفاده از سشوار، اتو، بابلیس و...) موها بشدت به هم گره می‌خورند و تنها راه‌حل موجود کوتاه کردن آنهاست.

بلایی که کاشت مژه سرتان می‌آورد

برای خیلی‌ها استفاده از فرمژه و ریمل‌های حجم‌دهنده، پرپشت‌کننده و... بهترین روش برای زیباتر کردن مژه‌ها است، اما کم نیستند افرادی که با کاشت یا اکستنشن مژه به این هدف می‌رسند. در این روش‌ها مژه‌هایی از جنس طبیعی و مصنوعی ـ که نوع مصنوعی آن قیمت پایین‌تری دارد و آلرژی‌زاتر است ـ به صورت تکی یا شاخه‌ای بسته به انتخاب مشتری بین مژه‌های پلک بالا با چسب مخصوص چسبانده می‌شوند و به این ترتیب دیگر نیازی به استفاده از ریمل یا خط چشم نیست.

البته این فقط یک روی ماجراست چراکه به گفته دکتر مهتی‌پور در بهترین حالت ممکن بعد از گذشت 3 ماه تا یکسال شاهد ریزش مژه‌هایتان ‌می‌شوید. همچنین چسب استفاده شده در کاشت مژه می‌تواند آلرژی‌زا باشد و عوارضی مثل سوزش، خارش، تورم پلک‌ها، قرمزی چشم و عفونت شدید ایجاد کند. از همه مهم‌تر انجام کاشت مژه از سوی افراد غیرحرفه‌ای است که عوارض خطرناکی را به همراه دارد. مثلا ممکن است مژه‌های پلک بالا و پایین به هم چسبیده شوند. همچنین استفاده از چسب زیاد باعث چسبیده شدن همه مژه‌ها به هم شده و در نتیجه مژه‌های طبیعی با کوچک‌ترین اشاره کنده خواهند شد. ورود چسب به چشم هم بشدت خطرناک است و علاوه بر ایجاد واکنش‌های آلرژیک و عفونت می‌تواند منجر به نابینایی شود. از طرفی چسب مخصوصی که در کاشت مژه مورد استفاده قرار می‌گیرد، گازی تولید می‌کند که هنگام کار باعث سوزش چشم‌ها و اشک ریزش می‌شود و مهم‌تر این‌که سرطان‌زاست.

تاتو و یک عمر پشیمانی

احتمالا شما هم اسم هاشور یا تاتوی کرکی را شنیده‌اید؛ روش‌های جدید تاتوی ابرو که با دستگاه میکروپیگمنشن انجام می‌شود. اگر این کار از سوی افراد متخصص و آموزش دیده انجام شود ابروها ظاهری طبیعی پیدا می‌کنند و فقط نواقص‌شان برطرف می‌شود چون خطوطی شبیه موی طبیعی بین ابروها به وجود می‌آید، اما بسیاری از این تاتوها از سوی افراد غیرحرفه‌ای و با دستگاه‌های قدیمی انجام می‌شود که احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک را بشدت افزایش می‌دهند؛ علاوه بر این‌که ظاهر غیرطبیعی ابروها تناسب و زیبایی چهره را به هم می‌ریزد.

همچنین تاتو کردن عوارضی جدی مثل ایجاد گوشت اضافی، انتقال عفونت‌هایی مانند ایدز، هپاتیت، سل، تبخال، تغییر رنگ پوست و... را به همراه دارد. حتی بسیاری از آرایشگران ادعا می‌کنند که قادر به پاک کردن تاتو هستند در حالی که برای از بین بردن انواع تاتو فقط لیزر موثر است و همیشه هم این احتمال وجود دارد که به واسطه عمق تاتو و رنگ استفاده شده فرد پاسخ مناسبی نگیرد. پس پاک کردن تاتو در آرایشگاه یک دروغ بزرگ است و شاید به کمک رنگ‌های خنثی‌کننده تاتو کمرنگ شود، اما کاملا از بین نمی‌رود. از طرفی بسیاری از خانم‌ها برای این ‌که خودشان را از آرایش چشم راحت کنند، تصمیم می‌گیرند خط چشم تاتو کنند در حالی که این کار عوارض زیادی در پی دارد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به آسیب بافت‌های چشمی، پارگی پلک، صدمات جبران‌ناپذیر به کره چشم، حساسیت‌های شدید چشمی همراه با خارش و قرمزی و التهاب و تورم و عفونت اشاره کرد که گاهی نیاز به درمان‌های طولانی‌مدت دارد و متاسفانه بعضی اوقات به نابینایی فرد منجر خواهد شد.

رازهای آرایشگری از زبان «بابی براون»

بابی براون

بابی براون یکی از مشهورترین‌ها در زمینه آرایش و محصولات آرایشی است. او سالانه میلیون‌ها دلار فروش در سراسر دنیا دارد و نام محصولات او یکی از برندهای اصلی و معتبر لوازم آرایش است. از جمله مشتریان بسیار معروف او مریل استریپ، کاترین زتا جونز، سیدنی کلافورد هستند که معمولا محصولات آرایشی خود را از بابی تهیه می‌کنند. علاوه بر اینها او نویسنده 6 کتاب پرفروش در زمینه زیبایی و آرایشگری است که جز کتاب‌‌های معروف در زمینه آموزش آرایشگری است و نیویورک تایمز از او به عنوان معروفترین فروشنده لوازم آرایش و مشاور زیبایی نام می‌برد.

از این پس می‌خواهیم سلسله آموزش‌های او را در زمینه زیبایی و آرایشگری برای شما بیاوریم،‌آموزش‌هایی که بیشتر تاکید برسادگی و زیبایی بیشتر دارند.مثلا در این شماره او به شما می‌گوید چگونه از کانسیلر استفاده کنید که در صورت اصلا مشخص نباشد ولی در عوض سن را بسیار کمتر نشان دهد.

کانسیلر چیست؟

کانسیلرها درواقع کرم‌پودرهای فشرده روشن و رنگی هستند که شما می‌توانید آنها را قبل یا بعد از کرم پودر استفاده کنید البته بعضی‌ها می‌گویند بهتر است بعد از کرم‌پودر زدن استفاده شود. این کانسیلرها به‌ صورت‌های مختلفی وجود دارند؛ یکی به‌صورت Stick یا ماتیکی که استفاده از آن راحت‌تر است، حالت دیگر کرم‌مانند نیمه‌جامد و در نهایت کانسیلرهای مایع.

کانسیلر معمولا باید یک درجه از رنگ کرم‌پودر استفاده شده روشن‌تر باشد. اگر خیلی روشن‌تر از کرم‌پودر باشد به جای پوشانندگی لکه‌های تیره را بیشتر نشان خواهد داد.

فرق کانسیلر با اصلاح‌کننده‌

اصلاح‌کننده‌های صورت (کورکتور) با پوشاننده‌ها (کانسیلر) فرق دارند. این اصلاح‌کننده‌ها معمولا دارای تن رنگ‌های مختلفی چون سبز و هلویی،‌ صورتی و... هستند و بیشتر زمانی استفاده می‌شوند که زیر چشم بیش از اندازه سیاه باشد یا برای پوشاندن قرمزی‌ها و تورم به کار می‌روند. از این اصلاح‌کننده‌ها باید قبل از کانسیلر و کرم‌پودر استفاده کرد تا کرم‌پودر کمک کند پوست یکدست شود و دیگر تن رنگی اصلاح‌کننده خود را نشان ندهد.

جای زخم را با کانسیلر زرد بپوشانید

کانسیلرها و پوشاننده‌های مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام با توجه به مواد تشکیل‌‌‌دهنده خود دارای کارایی خاصی هستند، مثلا کانسیلری که برای پوشاندن سیاهی‌های زیر چشم است اصلا مناسب پوشاندن جای زخم یا تاتو نیست یا اصلا نمی‌تواند قرمزی‌ها را بپوشاند، چرا که کانسیلرهای زیر چشم حالت کرمی‌شکل دارند و از رنگ پوست کمی روشن‌تر هستند و در نتیجه قرمزی‌های پوست را فقط روشن‌تر کرده و کاری می‌کنند که بیشتر جلوه کنند. برای پوشاندن جوش‌ها، جای زخم‌ها و تاتو باید سراغ کانسیلرهایی بروید که تن زردرنگ دارند و تقریبا هم‌رنگ پوست صورت هستند.

کانسیلر زیر چشم چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر آرایشی به کار بردن کانسیلر زیر چشم است چرا که کانسیلر از آن دست وسایلی است که اگر درست انتخاب شده و به طور صحیح استفاده شود می‌تواند هم صورت را جوان‌تر نشان دهد و هم جلوه خاصی به آن ببخشد. کانسیلر زیر چشم باید یک یا 2 درجه روشن‌تر از رنگ کرم‌پودری باشد که استفاده می‌کنید. از آنجا که پوست زیر چشم خیلی ظریف و نازک است رگ‌های آبی‌رنگ زیر آن به راحتی رنگ پوست این قسمت را کمی تغییر می‌دهد.

یک کانسیلر روشن با تن زرد به راحتی می‌تواند رنگ آبی این رگ‌ها را بپوشاند و پوست این قسمت را یکدست جلوه دهد. البته برای پوست‌های خیلی روشن کانسیلر صدفی‌رنگ مناسب‌تر است. هستند کسانی که پوست زیر چشم آنها تنها به یک پوشش خیلی جزئی نیاز دارد که به این افراد توصیه می‌کنیم سراغ کانسیلرهای استیکی بروند، یعنی کانسیلرهای جامد.

رازهای آرایشگری با معروف‌ترین مشاور زیبایی دنیا

  • اگر پوست خیلی روشنی دارید باید روشن‌ترین رنگ کانسیلر را انتخاب کنید.
  • این کانسیلرها لکه‌های تیره را محو می‌کند. اگر می‌خواهید تیرگی اطراف چشم خود را بپوشانید از کانسیلر زرد استفاده کنید.
  • اگر پوستی رنگ‌پریده دارید پیشنهاد می‌کنیم روشن‌ترین رنگ را انتخاب کنید. می‌توانید از عسلی قهوه‌ای روشن(bisque) یا صورتی روشن (light pink) استفاده کنید.
  • اما اگر پوست‌تان کمی تیره است سراغ رنگ‌های هلویی یا هلویی تیره بروید.
  • بسیاری از خانم‌ها لازم است برای زیر چشم از 2 تا 4 رنگ مختلف کانسیلر استفاده کنند. آنها باید این رنگ‌ها را با هم مخلوط کنند تا بتوانند رنگی شبیه به پوست خود را در بیاورند. البته اول از همه باید از اصلاح‌‌کننده (کورکتور) استفاده کنند و بعد کانسیلر.

ا گر سیاهی زیر چشم بیش ‌از اندازه است

اگر سیاهی‌ها و کبودی‌های زیر چشم بیش‌ از اندازه باشد یک کانسیلر عادی نمی‌تواند کمک چندانی کند. در این مواقع توصیه می‌کنیم سراغ اصلاح‌کننده‌های هلویی‌رنگ و صورتی بروید تا بتوانید رنگ‌های زیر چشم را کاملا بپوشانید و بعد سراغ یک کانسیلر با تن زرد بروید تا بتوانید روی اصلاح‌کننده قبلی را بپوشانید و زیر چشم را روشن کنید. اما اگر پوست زیر چشم‌هایتان به شدت سبز یا بنفش است نباید از کانسیلر عادی استفاده کنید.

چگونه از اصلاح‌کننده استفاده کنید

برای پوشاندن سیاهی‌های بیش از اندازه به کورکتور یا همان اصلاح کننده نیاز دارید و بعد سراغ کانسیلر بروید، طریقه استفاده از کورکتور تفاوت چندانی با کانسیلر ندارد و تنها مواد به کار رفته در این دو محصول است که با هم تفاوت دارد.

  1. با یک صورت تمیز کار را شروع کنید.
  2. با قلم اصلاح‌کننده گوشه داخلی چشم تا زیر چشم و نزدیک مژه‌ها را رنگ بزنید، یعنی قسمت‌هایی را که تیره است بپوشانید.
  3. حالا این رنگ‌ها را با انگشت زیر چشم پخش کنید.
  4. رنگ کانسیلر باید کاملا با رنگ پوست هماهنگ شده‌ باشد.