آموزش خودآرایی

آموزش خود آرایی،مراقبت های زیبایی،جدیدترین مد آرایش چهره و مو آقایان و خانمها

آموزش خودآرایی

آموزش خود آرایی،مراقبت های زیبایی،جدیدترین مد آرایش چهره و مو آقایان و خانمها

برای ماندگاری آرایش چه کار کنیم؟


برای ماندگاری آرایش چه کاری انجام دهم؟

ثابت نگه داشتن آرایش، مهارتی است که هر خانمی باید از آن برخوردار باشد اما این کار برای افرادی که دائما خارج از منزل هستند یا پوست چربی دارند کمی مشکل است. همه خانم‌ها این تجربه را دارند که استفاده زیاد از پنکیک به پوست جلوه بدی می‌بخشد اما شاید کاغذ کنترل چربی در ‌مهمانی‌ها یا حتی مسافرت به کارتان بیاید. 

حتی افرادی که عمل جراحی بینی انجام داده‌اند، می‌توانند چربی روی بینی‌شان را با این کاغذ از بین ببرند. فقط کافی است این ورق را- که می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم آرایشی بخرید- روی قسمت چرب پوست‌تان بگذارید و دست روی کاغذ بکشید و آن را در جهت مخالف از روی پوست بلند کنید. خواهید دید چگونه چربی‌ها جذب کاغذ می‌شوند. این توصیه را هم فراموش نکنید که بهتر است کاغذ را روی پوست حرکت ندهید. 
  
چرا موها با سفید شدن، دیگر درخشش ندارند؟

احتمالا تا به‌حال از خود پرسیده‌اید که چرا موهای سفیدتان زبرتر هستند و برخلاف موهای رنگدار گذشته‌تان مدام تاب برمی‌دارند و صاف باقی نمی‌مانند. این مشکل فقط برای به شما نیست. وقتی مو‌ها سفید می‌شوند؛ یعنی ملانین خود را از دست داده‌اند و در نتیجه نمی‌توانند نور را جذب کنند و همان درخششی را داشته ‌باشند که موهای دارای رنگدانه از خود ساطع می‌کنند. 

بدون ملانین، موها ضعیف‌تر هم می‌شوند و اشعه فرابنفش خورشید می‌تواند به‌راحتی به آنها آسیب برساند. بهترین کار استفاده از محصولات حالت‌دهنده دارای سیلیکون است. این محصولات موها را براق نشان می‌دهد و از موها نیز در مقابل اشعه فرابنفش خورشید محافظت می‌کند. 

خط بخیه ناشی از عمل پلک را چگونه محو کنیم؟ 

بهترین راه‌حل برای پوشاندن، استفاده از کانسیلر هم‌رنگ پوست است زیرا پوشانندگی بالایی دارد اما فراموش نکنید به اندازه مناسب از کانسیلر استفاده کنید. اگر بیش از حد کانسیلر زدید می‌توانید توسط پد آرایشی چربی آن را بگیرید. همچنین سایه‌های نخودی‌رنگ هم می‌توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند. درضمن استفاده از ریمل زیاد یا مژه مصنوعی باعث ایجاد خطای دید شده و خطوط کمتر نمایان می‌شوند. 

 اضافه کردن موی اضافی چه دردسرهایی دارد؟

چند سالی است که تب و تاب اکستنشن میان خانم‌ها بالا گرفته اما بهتر است قبل از انجام این کار با مراقبت‌های لازم برای موها آشنایی پیدا کنید. قبل از انجام اکستنشن حتما موهای‌تان را با یک شامپوی مناسب شست‌وشو دهید تا هرگونه چربی و محصولات آرایشی از روی آنها پاک شود. برای نصب اکستنشن، مو باید حداقل 7 تا 10 سانتی‌متر بلندی داشته باشد. هرقدر مو بلندتر باشد، اکستنشن راحت‌تر نصب می‌شود. 

بهتر است قبل از اکستنشن یک تکه کوچک از موی خود را در اختیار آرایشگرتان قرار دهید تا بتواند موهای همرنگ خودتان را پیدا کند. موهای خود را در پنج روز اول بعد از نصب اکستنشن شست‌وشو ندهید تا چسب‌ها سر جای خود کاملا ثابت شوند. در هفته اول ممکن است پوست سرتان به خارش بیفتد. در این صورت از اسپری مرطوب‌کننده مو استفاده کنید. این خارش طبیعی است. بعد از چند روز پوست سر به اکستنشن عادت می‌کند. ممکن است اوایل هنگام خواب در قسمت‌هایی که اکستنشن اضافه شده احساس ناراحتی کنید. 

این حس بعد از چهار تا پنج روز از بین خواهد رفت و دیگر حتی متوجه اکستنشن نخواهید شد. توصیه می‌شود قبل از خواب، موهای خود را با یک کش سر نرم در بالای سرتان جمع کنید یا اینکه آنها را ببافید تا به هم گره نخورند. هیچ‌وقت با موهای خیس و مرطوب نخوابید. برای حفظ دوام اکستنشن از برس‌های مخصوص موهای اکستنشن شده استفاده کنید؛ برس‌هایی که سر دانه‌های‌شان برجسته است و باعث کشیده شدن اکستنشن نمی‌شوند. 

موم دائم بهتر است یا موم معمولی؟

این روزها در آرایشگاه‌‌ها زیاد شنیده می‌شود که از موم دائم استفاده کنید تا موهای‌تان دیرتر دربیاید که مسلما قیمت بالاتری هم دارد اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اپیلاسیون از همان موم طبیعی استفاده کنید. موم‌های دائم قدرت چسبندگی بالایی دارد و همین باعث می‌شود با یک‌بار استفاده همه موها ریشه‌کن شوند و دیرتر دربیایند نه اینکه به‌طور کامل از بین بروند  ولی همین چسبندگی به پوست آسیب می‌رساند. 

نکته دیگر اینکه قبل از اپیلاسیون حمام نکنید. توجه داشته باشید در آرایشگاه‌ها از ظروف یک‌بار مصرف و پارچه‌های مجزا استفاده شود و برای مناطق حساس بدن بهتر است به جای پارچه از پدهای مخصوص که جنس خشنی ندارند استفاده شود. بعد از اپیلاسیون لباس‌های تنگ نپوشید چون باعث جوش‌های زیرپوستی می‌شود. 

چگونه لاک از روی ناخن کاشته شده پاک شود؟

اگر ناخن‌های کاشته شده دارید، برای پاک کردن لاک‌ از استون استفاده نکنید چون استون حلال مواد است و می‌تواند به کاشت ناخن آسیب برساند. بهتر است از لاک پاک‌کن استفاده کنید. هنگام کارهای منزل حتما از دستکش استفاده کنید زیرا همین مواد شوینده به مواد ناخن آسیب می‌رساند و باعث شکسته شدن ناخن می‌شود. توصیه می‌کنیم برای کوتاه کردن ناخن به هیچ‌وجه از ناخنگیر استفاده نکنید زیرا باعث ترک خوردن ناخن می‌شود. 

بهتر است برای کوتاه کردن ناخن به جای ناخنگیر از سوهان ناخن استفاده شود. اگر ناخن کاشته شده شما آسیب دید به هیچ عنوان خودتان آن را ترمیم نکنید. برای این کار به آرایشگاه بروید و از متخصص این کار کمک بخواهید زیرا این ناخن‌ها بهترین مکان برای رشد قارچ‌هاست و ممکن است عفونت کند. 

ویزای استرالیا

موسسه تداوم نسل سپید : ارائه دهنده برترین خدمات ویزا اسکیل ورکر و مهاجرت به استرالیا

09197175617 - 02188245257

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.